Rónai összekevert 600 milliót 600 ezerrel? - megkerestük az ügyben a DK jelöltjét

2018-03-18

Rónai Sándor, a DK jelöltje múlt héten tartott sajtótájékoztatót, melyet facebook-oldalán is közzétett. Állítása szerint a Tuzson Bence fideszes jelölt nevéhez is köthető Dunakeszi Sportjáért Alapítvány 600 millió forint önkormányzati közpénzzel nem számolt el. Dunakeszi vezetése szerint nem 600 millió forintról, csupán 600 ezerről, van szó, mellyel az Alapítvány elszámolt. Szerkesztőségünk kereste Rónait, megkérdeztük, hogy valóban 600 millióról van-e szó és ezt az összeget valamivel alá tudja-e támasztani, vagy valóban ekkora bakit követett-e el, azonban a DK jelöltje megkeresésünkre tegnap óta cikkünk megjelenéséig nem válaszolt.

A Dunakeszi Sportjáért Alapítvány 2013 óta 611 ezer forint közpénzt kapott Dunakeszi Város Önkormányzatától - állította Rónai Sándor a DK országgyűlési képviselőjelöltje múlt héten tartott sajtótájékoztatóján. A baloldali politikus azt állította, hogy ezzel az összeggel nem számolt el az Alapítvány, melyben Tuzson Bence mellett több fideszes politikus is szerepet vállalt. Az Alapítvány 2013-ban adott le utoljára beszámolót, azóta ezen törvényi kötelezettségének nem tett eleget. Rónai szerint már utolsó beszámolójában sem szerepeltet 21 millió forintot, melyet az önkormányzattól kapott, az azóta eltelt években viszont további 611 millió forintot kapott az Alapítvány, mellyel nem számolt el - állította a DK jelöltje.

Dióssi sem tudja, merre van arccal

Dióssi Csaba polgármester ugyancsak múlt héten, közvetlenül a DK jelöltjének sajtótájékoztatóját követően közzétett videóban "elképesztő hazugságnak" nevezte a baloldali politikus állításait. A rövid válaszvideóban a város polgármestere azt állította, hogy az Alapítványt 2012-ben a város önkormányzata hozta létre, mivel a társasági adóról szóló törvény akkor lehetővé tette, hogy ezen keresztül támogassa az önkormányzat a város sportéletét. Dióssi szerint a "városi alapítvány" a Fóti úti sportöltöző épületét kezdte tervezni, melyre kapott 120 ezer forintot, azonban később megváltozott a tao-törvény, így a továbbiakban nem lehetett az alapítványon keresztül folytatni a munkát.

Dióssi láthatóan nagyon gyorsan akart reagálni a DK jelöltjének tájékoztatójára, mert az alig másfél perces videóban csak három -
egyébként nem lényegtelen - tárgyi tévedés szerepelt. A város polgármesterének arra nem volt ideje, hogy utánanézzen: az említett Alapítványt nem az Önkormányzat alapította, nem 2012-ben és nem is úgynevezett közalapítványként, csak "sima" alapítványként működött, melynek alapítója - az egyébként 100%-os önkormányzati tulajdonban álló - Dunakeszi Közüzemi Kft. volt, 2011-ben.

Ráadásul Dióssi videóját a jó pénzből fizetett városi kommunikátorok szó szerint ugyanazzal a szöveggel töltötték fel a facebookra, amely néhány nappal korábban a Varga Zoltán Péter ellen kiadott önkormányzati közleményben is szerepelt, csupán Varga nevét cserélték ki benne Rónaiéra.

Erdész is előjött, de ő 2 millióról beszélt

Néhány nappal később a városi pénzből fizetett Dunakeszi Post "hírportál" közölt interjút Erdész Zoltán alpolgármesterrel. Ebben már kicsit más összegek szerepelnek, mint amit Dióssi Csaba mond, de még mindig közel sem a Rónai által említett 611 millió forintot említi.

Az Erdész Zoltánnal készült riport összesen mintegy 2 millió forintról ír, melyet 2012-ben kapott az alapítvány, Erdész állítása szerint többet azóta sem. A közel 2 millió - egészen pontosan 1 millió 972 ezer 510 - forint három elemből állt össze, 660 ezer forint a Fóti úti pálya öltözőjének felújítása, mintegy 1,25 millió forint műfüves pálya tervezésére, 50 ezer forint összegben pedig MLSZ nevezési költséghez járult hozzá az önkormányzat. Erdész szerint az összeggel az Alapítvány elszámolt. A cikkhez a városi propagandalap két dokumentumot is mellékelt: az egyikben 2012-ben Bíró Attila kuratóriumi elnök 2012. május 7-én kéri az összeg kifizetését, hivatkozással a "2012. március 8-án megkötött együttműködési megállapodásra", a másikban a Polgármesteri Hivatal osztályvezetője tájékoztatja - nyilván a cikk illusztrációjaként - az alpolgármestert pontosan ugyanerről az összegnek a 2012. június 4-én eszközölt átutalásáról, bár ő - feltehetően elütésből eredően - "2012. március 3-án" megkötött együttműködési megállapodásról ír. Ez az összeg egyébként megtalálható az Alapítvány a 2012-es évre vonatkozó beszámolójában, mely a Bíróság honlapján kikereshető.

Érdekes egybeesés, hogy Rónai 611 millióról beszélt, Erdész pedig a 2 millió forintos összeg egy részét, a 600 ezret emeli ki - kérdés, vajon azért, mert így tűnhet úgy, mintha Rónai összekeverte volna a két összeget. 600 millió forintot ugyanis nyilván könnyebb 600 ezerrel összekeverni, mint 2 millióval, 600 ezer forint azonban így elkülönülve egyik közzétett beszámolóban sem szerepel. Másfelől annak kiderítésére, hogy ezen 2 millió forintos összeget követően kapott-e bármiféle támogatást az Alapítvány, a legegyszerűbb kideríteni. Szerkesztőségünk közérdekű adatigényléssel fordult az Önkormányzathoz, hogy az említett, 2012-es együttműködési megállapodás összegét követően kapott-e bármiféle önkormányzati támogatást, az erre adott önkormányzati válasz könnyen összevethető lesz a Rónai információival. A beküldött adatigénylést itt tekinthetik meg olvasóink.

Ennek érdekében szerkesztőségünk a tegnapi nap délelőtt megkereste Rónai Sándort is, melyben arról érdeklődtük, hogy honnan származik a 600 millió forintos információ, illetve rendelkezik-e arra vonatkozóan bármiféle dokumentummal, vagy létezik-e az, hogy tényleg ekkora szarvas hibát követett el a DK jelöltje, megkeresésünkre azonban cikkünk megjelenéséig nem válaszolt.

Dunakeszi-Online

Hozzászólás

Eseménynaptár

h k s c p s v
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 

Címkék